Meseépítő bábfoglalkozás a Budapestimami családi délutánon

Szeptembertől újra Meseépítünk… Családi Meseépítő bábfoglalkozások  lesznek ősszel/télen a Budapestimami gyerekdélután keretén belül, a Kazinczy utcában.

  • A helyszín: Kazinczy 36 Rendezényközpont (Budapest, VII., Kazinczy u.36.)
  • A korosztály: 3-7 éves ovis
  • A bábfoglalkozás 90 perces 
  • Első alkalom: szeptember 26., kedd 17.00-19.00
  • A bábfoglalkozást Somfay Alexandra, bábpedagógus tartja
  • ​Belépő: 1 500 Ft/gyerek, testvérkedvezmény: 1 000 Ft/testvér (csak a gyerek után kell fizetni)
  • A jelentkezés regisztrációjoz kötött, részletek itt: IGEN regisztrálok! Érdemes időben jelentkezni, a maximális létszám 15 fő!

Continue reading →

Hogyan segíthet a BÁBbeszéd ovikezdéskor? 6 ok + 6 példa , amiért beszoktatáskor érdemes bevetni a bábos-játékos kommunikációt

A bábos-játékos kommunikáció az óvodai beszoktatáskor és visszaszokáskor is segítségedre lehet. Összefoglaltam 6 okot és hozzá 6 példát, olyan konkrét helyzeteket, amikor bevethető a BÁBbeszéd.
1. Bábbal kérj vagy kérdezz tőle, így könnyebben megérti a kérésedet és együttműködőbb lesz.

Példa: Nem akar reggel elindulni az oviba. A bábos-játékos kommunikációval könnyebben megérteted vele a kérésed. A báb hívja, hogy menjetek együtt az oviba, így könnyebben elindul.

Continue reading →

Ha bábos kézikönyvet szeretnél, ez legyen ott a polcodon! – 7 ok, amiért érdemes elolvasnod!

Babos Eszter Otthonos bábok – Bábos otthonok könyvét ajánlom neked, ha kézzel fogható, hasznos és klassz fotókkal illusztrált modern bábos könyvet szeretnél. Segít, hogy az otthoni vagy óvodai bábozáshoz ötleteket és szakmai támpontokat kapjál, és hogy jobban megismerd a bábjáték varázslatos világát. Hiánypótló könyv, mert sajnos nagyon kevés közérthető és friss szakirodalom van a témában.

Continue reading →

Hogyan segíti a kommunikációt a BÁBbeszéd? 3. rész. Milyen helyzetekben jöhet jól ez a módszer? (+VIDEÓ )

A bábos-játékos kommunikációt, a BÁBbeszédet 4 fő területen tudod alkalmazni: az hisztikezeléstől kezdve az ovis érzelmeinek könnyebb kifejezésén keresztül, egészen a játékos feszültségoldásig. Ebben a blogcikkben összefoglalom a 4 területet és egy videóban részletesebben be is mutatom ezeket.
1. Az ovis jobban megérti a kérésed, ha bábbal kérsz valamit. Ennek segítségével a  hisztit megelőzheted, könnyebben kezelheted. A napi rutint jobban betartja. Ha már dacol veled, akkor pedig könnyebben kizökkented és utána hamarabb megérti a kérésed.

Continue reading →

Hogyan segíti a kommunikációt a BÁBbeszéd? 2. rész. Hol rejtőzik a titok?

Hol van ebben a bábos-játékos kommunikációban a TITOK? Van -e benne? Miért működik a BÁBbeszéd?
Milyen törvényszerűségek működtetik? 
Az óvodás gyerek jobban tud azonosulni a bábbal. Könnyebben figyel rá, és jobban megérti a kérésed vagy kérdésed általa. Könnyebben kifejezi az érzéseit, ha bábbal kérdezed. A feszültségoldásban is segíthet, ha elbábozza az őt ért élményeket. 
Számomra az eredménye a TITOK, a kincs.
Természetes és mély erőt érzek a bábos-játékos kommunikációban. Anyaként és bábpedagógusként is. Ezért írok ennyit a BÁBbeszédről. Ezért használom a mindennapokban hisztiből való kizökkentésre. Ami “csak” egy játékos segítség. De. Ha sietni kell, ha veszekedés generálódna hisztiből, ha fáradt és türelmetlen vagyok az észérvekhez és lassú megoldásokhoz: életmentő lehet a BÁBbeszéd.
 

Continue reading →

Hogyan segíti a kommunikációt a BÁBbeszéd? 1. rész: TOP 7 ok, amiért érdemes kipróbálnod!

A BÁBbeszéd egy olyan bábos-játékos módszer, ami könnyebbé teszi a kommunikációt közted és az ovis gyereked között. Felsorolom a TOP 7 okot, amiért mindenképp érdemes egy próbát tenned ezzel a módszerrel.

TÉNY: Az ovis máshogy látja még a világot, mint mi felnőttek és máshogy is fejezi ki magát.  A báb pedig jellemzőivel közelebb áll az ő világához és jobban tud azonosulni is vele.

1. Könnyebben tud rád figyelni és hamarabb megérti a kérésed, ha bábbal kéred.

Példa: Nem akar fogat mosni reggel a gyereked. A bábos-játékos kommunikációval könnyebben megérteted vele a kérésed. Megmossa a fogát egyedül, és hiszti nélkül, vidáman kezditek a napotokat.

Continue reading →

Hogyan lesz együttműködő az ovisom? 3. rész – Egyszerű a nagyszerű?

Olyan könyveket veszek elő ebben a sorozatban, melyek segíthetnek, hogy az ovisod együttműködését és szófogadását egyszerű és praktikus ötletek segítségével erősíthesd. Most Kim John Payne Egyszerűbb gyermekkkor c. könyvéről olvashatsz.

Ezt a könyvet is időről időre előveszem mióta megszülett a kisfiam és mindig találok benne valamilyen ötletet, amivel átalakíthatom az életünket. Akárhogy próbálom egyszerűsíteni az életünket a játékok és a programok valahogy egy idő után újra bezsúfolódnak az életünkbe. Ezért egyfajta tavaszi vagy őszi nagytakarításként érdemes elővenni a könyvet és a játékok és a napired területén is rendet tenni.

Continue reading →

Hogyan lesz együttműködő az ovisom? 2. rész – Játékosság a nevelésben…

Szubjektív könyvajánló sorozat egy bábpedagógus mami tollából. Olyan könyveket veszek elő ebben a sorozatban, melyek segíthetnek, hogy az ovisod együttműködését és szófogadását egyszerű és praktikus ötletek segítségével erősíthesd.

A játékos nevelésről már a köny elolvasása előtt tudtam, hogy hasznos, mert a BÁBbeszéd kapcsán számtalanszor megtapasztaltam már a játék és a játékosság segítő erejét.

Lawrence J. Cohen  Játékos nevelés c. könyve mégis meglepett, mert sokkal többet adott, mint reméltem. Sok elgondolkodtató gondolat, hasznos játékötlet található benne és mindig figyelemmel kíséri azt is, hogy felnőttként mennyire nehezünkre esik sokszor a közös játékba belekezdeni. Ehhez is ad segítséget, tanácsokat és bátorítást a realitás talaján maradva.

Continue reading →

Hogyan lesz együttműködő az ovisom? 1. rész – Meghallgatni aranyat ér…

Szubjektív könyvajánló sorozat egy bábpedagógus mami tollából. Olyan könyveket veszek elő ebben a sorozatban, melyek segíthetnek, hogy az ovisodat együttműködését és szófogadását erősíteni tudjad.

“Csodálatos szülő voltam, mielőtt gyermekeim születtek volna…”  Így kezdi a szerzőpáros az előszóban a bemutatkozást, ami már a hozzáállás miatt is szimpatikus volt. Nem megmodókönyv, hanem kommunikációs kézikönyv, ami igazi segítség lehet a gyereknevelésben. 

A Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje könyvről írok most neked, mert anyabarát a kézikönyv jellegűsége miatt és a gyakorlatias ötletek rendezett megosztása átláthatóvá teszi. Az elfogadó hozzáállása a szerzőpárosnak pedig nálam külön piros pontot ért.

Continue reading →

Álarcot papírtányérból? DIY: 4 farsangi álarc készítése képekben

Kreatív napod van és otthon jelmezeset szeretnél játszani a gyerkőccel? Vagy betegséges idő alatt szeretnétek közös játékot? Esetleg az ovis farsangról maradtatok le és szeretnétek otthon farsangozni? A kistesó is szeretne álarcosat játszani?

Ha akad otthon szülinapozásból megmaradt papírtányér érdemes kipróbálni az álarc készítést.

Hogyan lehet papírtányérból álarcot készíteni? Ötletek és inspirációk képekben.

      

Continue reading →